Az év magyar autója 2021

Mindhárom hazai autógyártó nevezte a nálunk gyártott modelljeit Az év magyar autója díjra, továbbá 29 modell indult A magyar év autója 2021 díjakért is.

Az év magyar autója 2021

Az év magyar autója csakis hazai gyártású lehet, ebben a versenyszámban tehát Audi, Mercedes-Benz és Suzuki indulhat jelen állás szerint. A győriek az A3 Sportbacket, az esztergomiak a piac legnépszerűbbjének számító Vitarát, a kecskemétiek a náluk gyártott CLA Shooting Brake legújabb, zöld rendszámra is jogosult 250 e verzióját jelölték. Ebben a versenyszámban nemcsak az autók maguk, hanem a hazai beszállítói arányuk, azaz a GDP-re gyakorolt hatásuk is számít. Összességében a legjobb ár/érték arányú modell, a Suzuki Vitara végzett az élen, második az Audi Q3 Sportback, harmadik pedig a Mercedes-Benz CLA 250 e lett.

A magyar év autója 2021 − 6+1 kategória

Ebben a versenyszámban indult a legtöbb autó, a kisautók körében a tavalyi győztes Renault Clio ezúttal a friss E-Tech Hybrid verziójával állt rajthoz és mérkőzött a Hyundai i20-szal, az Opel Corsával, valamint a mindenképp hibrid Honda Jazz-zel és a hó elején Az európai év autója címet szerzett Toyota Yarisszal. A Renault Clio E-Tech nyert, második lett a Honda Jazz, harmadik a Toyota Yaris.

Renault Clio E-Tech Hybrid

A családi autók kategóriájában a Citroën C5 Aircross Hybrid, a Honda CR-V, az Opel Crossland, a Seat Tarraco és a Volkswagen Golf 8 indult. Éles volt a verseny, a Honda CR-V nyert. Az üzleti autók kategóriájában (BMW 2 Gran Coupé, SEAT Leon Sportstourer, Skoda Octavia, Volkswagen Arteon Shooting Brake) a Volkswagen Arteon nyert.

Volkswagen Tiguan

A szabadidő-autók kategóriájában széles méretosztály indult, a Nissan Juke, az Opel Mokka, valamint a Skoda Kamiq, a Suzuki Vitara a kisebbek közül, a Subaru Forester e-Boxer és a Volkswagen Tiguan már egy osztállyal feljebb. A végső kategóriagyőztes a Tiguan lett.

A haszonjárműveknél az első helyen végzett a pickupok között a Ford Ranger Thunder, második és harmadik pedig a Toyota Hilux és a Nissan Navara lett. A furgonok közül két modell indult, mindkettő elektromos: az Opel Vivaro-e és a Fiat e-Ducato, az Opel nyert. Sportautóból már több modell is indult, a BMW Z4 M40i, a Cupra Formentor, a Lexus LC Convertible, a Renault Mégane R. S. Trophy-R. A BMW Z4 gyűjtötte a legtöbb pontot.

BMW Z4

Az év zöldautója 2021

A hibridek: BMW 530e, DS 7 Crossback E-Tense 4×4, Ford Kuga plug-in hybrid, Jeep Compass 4xe, Mercedes-Benz CLA 250 e, Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Érdekes végeredmény alakult ki, ugyanis a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid és a Mercedes-Benz CLA 250 e pontosan azonos pontszámot gyűjtött. A tisztán elektromos modelleknél szintén holtverseny alakult ki, a Volkswagen ID.3 vezethetőségével mindenkit levett a lábáról, míg a Hyundai Kona hatótávjával, szerény fogyasztásával, kiforrottságával és remek ár/érték arányával nyert a többi elektromossal (Fiat 500e, Honda e, Nissan Leaf, Opel Mokka-e, Peugeot e-2008, Volkswagen e-up!) szemben.

Suzuki Vitara

A közönség kedvence

Szokás szerint nem csak a zsűri pontozott, a nevezett 46 modell sorából a közönség is megjelölhette a neki leginkább kedves modellt. Nagy küzdelemben a piac kedvencének számító Suzuki Vitara végzett itt is az élen, a második helyet a Hyundai i20, a harmadikat a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 250 e szerezte meg.

Forrás: old.autonavigator.hu.

Call Now Button