Nem találja ki, hol vették a legtöbb zöld BMW-t régiónkban

Egyre népszerűbbek Magyarországon a tisztán elektromos, illetve plugin-hibrid hajtású modellek, a BMW Group Magyarország az idén is növekedésre számít az első negyedéves eredményei alapján.

Hazánk tarolt a régióban

Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója elmondta, hogy 2016-ban a bajor gyártó 98 darab „i” járművet, vagyis teljesen elektromos i3-ast, hibrid i8-ast és 51 plugin-hibrid modellt értékesített Magyarországon, ezzel Kelet-Közép-Európában a magyar piacon kelt el a legtöbb ilyen BMW.

Tavaly és idén bővült az alternatív hajtású „flotta”, így a teljesen elektromos i3-as mellett már hét különböző plugin-hibrid modell van a kínálatban.

Az első négy hónapban 35 darab i3-as, 4 darab i8-ast és 24 egyéb plugin-hibrid modellt értékesítettek Magyarországon, jelenleg pedig mintegy 30 autó vár állami támogatásra. A tavalyi értékesítési számok idén jócskán túlszárnyalhatók – vélekedett Salgó András.

Az i3-as nem bocsát ki gázokat

A BMW-nek globálisan az a célja, hogy 100 ezer ilyen autót adjon el, 2025-re pedig 15–25 százalék között legyen az értékesített elektromos és hibridhajtásúak aránya. Ez 20 százalék esetén 500 ezer autót jelentene.

Jól ment a BMW-nek a globális piacon

A BMW-csoport a március 31-ével végződött első negyedévben 5,3 százalékkal 587 ezerre növelte globális értékesítési darabszámát az előző év azonos időszakához viszonyítva. A társaság árbevétele 12,4 százalékkal 23,4 milliárd euróra növekedett, miközben az üzemelés költségei 18,6 milliárd eurót, 13,8 százalékkal nagyobb összeget tettek ki, mint egy évvel korábban. Az adózott eredmény 31 százalékos javulással 2,1 milliárd eurót tett ki a negyedév végén.

Jót tesz az állami támogatás

A kormány 2015-ben fogadta el az elektromobilitás elterjesztését segítő Jedlik Ányos-tervet, amelyhez kapcsolódóan tavaly óta támogatást biztosítanak az elektromos gépkocsik beszerzésére. Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az Országgyűlés gazdasági bizottsága közlekedési albizottságának ülésén kedden azt mondta, hogy az elektromos hajtású gépkocsik vásárlásának támogatására szánt tavalyi kétmilliárd forintos keretet nem sikerült elkölteni, ezért ennek idejét meghosszabbítják, és az idén további hárommilliárd forintra lehet majd pályázni Budapesten. Tavaly októberben írták ki a pályázatot az elektromos gépkocsik beszerzésére, eddig 228 pályázat érkezett be, 167 kiadott támogatói okirat született, és 212 esetben már megítélték a támogatást. Hozzátette: a 2+3 milliárd forintos keret 3500 autó beszerzésének támogatására elég.

A kormány 2015 júliusában fogadta el a Jedlik Ányos-tervet. Az eddig megvalósult intézkedésekről szólva a helyettes államtitkár egyebek mellett kiemelte: 2015. augusztus 1-jén hatályba lépett a zöld rendszám bevezetéséről szóló rendelkezés, az elektromos autók után nem kell regisztrációs adót, cégautóadót és gépjárműadót fizetni, valamint nincs forgalomba helyezési illeték.

Az önkormányzatoknak 2016 szeptemberében pályázatot írtak ki elektromos töltőállomások telepítésére, 75 pályázat érkezett be 409 töltőpontra, minden jelentkező támogatást kapott.

Fotó: Shutterstock

Akár ez is tetszhet A szerző további művei