Litkey Farkas a sportbarátságról, a szerencséről és a Kékszalagról

A Európa legnagyobb tókerülő versenyén tizenharmadszor győztes kormányos a sikerének titkáról vall

Litkey Farkas, a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon győztes Festipay kormányosa szerint az idei versenyt követő óvás úgy zárult le, hogy a sportbarátságuk szorosabb lett a legnagyobb rivális Opel Fifty-Fifty csapatával. Józsa Márton csapata azért fordult az illetékes testülethez, mert úgy vélte, a Festipay érintette a balatonkenesei bóját, amikor megkerülte.

A Festipay nevű katamarán halad a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj tókerülő vitorlásversenyen Litkey Farkas kormányos vezetésével Révfülöp közelében   Fotó: MTI/Szántó Áron

„Miután a háromtagú bizottság elutasította az óvást, a Fifty-fifty legénysége kereste a bizonyítékot, hogy mégis ütköztünk, de olyat talált, ami azt bizonyítja, hogy nem” – árulta el az M1 aktuális csatornán Litkey Farkas. A kormányos hozzátette: ezt aztán sportszerűen el is ismerte és gratulált, így végül a „sportbarátság még szorosabb lett”.

A Kékszalagon tizenharmadszor győztes Litkey Farkas a sikerének titkáról úgy vélekedett, hogy míg több csapat a hajók építésénél, kiválasztásánál specializálódik a végletekre, ők minden szélben ott tudnak lenni az élbolyban. „És ha szerencsénk is van, meg is tudjuk nyerni a versenyt” – tette hozzá. Litkey Farkas nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy meddig lehet eljutni a Kékszalagok megnyerésében, csak annyit jegyzett meg, hogy a vitorlázók folyamatosan tanulnak, igyekeznek minél több információt, tudást felhalmozni, ez vezethet sikerre.

Litkey Farkas még 2014-ből, azóta már a Kékszalag tizenháromszoros győztese lett  Fotó: MTI/Turcsi Gábor

Litkey Farkas az év hátralévő részének legfontosabb versenyeként a soling-világbajnokságot említette, melyet szeptemberben rendeznek meg Hollandiában. A felkészülésre a Garda-tavon sorra kerülő, várhatóan erős mezőnyt felvonultató Európa-bajnokságon nyílik majd lehetőség.

„Arra szinte edzésből megyünk, a vb főpróbájának tekintjük. Persze szeretnénk minél jobban szerepelni, akár még győzni is” – mondta a hajóosztály kétszeres vb-győztese.

Az 526 nevezett hajóból 395 ért érvényesen célba a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon, melyen tizenharmadik győzelmét aratta Litkey Farkas a Festipayjel. A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) tájékoztatása szerint az utolsó hajó pénteken 23.59 órakor futott be Európa leghosszabb távú tókerülő versenyén. A mezőny csütörtök reggel 9 órakor rajtolt el Balatonfüredről. A vitorlásoknak a 155 kilométeres Balatonfüred–Balatonkenese–Siófok–Tihany–Keszthely–Tihany–Balatonfüred útvonalat kellett kikötés és külső segítség igénybevétele nélkül teljesíteniük, maximum 48 óra alatt. Az idei verseny túlnyomó része gyenge szélben zajlott, sokan voltak, akik azért adták fel a versenyt, mert nem tudtak volna 48 órán belül célba érni. Egy hajó a déli parton zátonyra futott, és a homokpadról csak motor használatával tudott lejönni, a rajtnál pedig történt egy ütközés, melyben az egyik hajó árbóca kitört, a másikat pedig az ütközés miatt kizárták a versenyből. A verseny első tíz helyén idén is katamaránok zártak. Elsőként az immár 13-szoros győztes Litkey Farkas ért célba a Festipayjel 10 óra 5 perc 17 másodperc után, míg második az Opel Fifty-Fiftyvel versenyző Józsa Márton lett (10 óra 23 perc 26 másodperc). A harmadik legjobb időt Roland Gäbler teljesítette a Black Jackkel (10 óra 25 perc 39 másodperc). A leggyorsabb egytestűeknek (Raffica, Principessa, Lisa) több mint tizenöt órára volt szükség a verseny teljesítéséhez.

 

Call Now Button