Soha nem történt ennyi kerékpárosfejlesztés egy időben Magyarországon, mint ezekben a napokban – mondta az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos az EuroVelo 6 kerékpáros-útvonal dunakeszi szakaszának építési munkálatait megnyitó sajtótájékoztatón.
Június 20-án adták át Magyarország leglátványosabb kerékpárosfejlesztése, a Tisza-tavat megkerülő bicikliút Tiszafüred és Poroszló közötti szakaszát, amelyhez három hidat kellett építeni. Júniusban adják át az Eger–Egerszalók kerékpárútszakaszt is, amely az EuroVelo 14-es útnak lesz fontos része.
Még a nyáron átadják a Debrecent Nagyváraddal összekötő kerékpárút egy részét, a Tépe–Berettyóújfalu kerékpárutat, amelyhez már csak egy rövid szakaszt kell építeni, hogy végig önálló kerékpárúton lehessen a két nagyváros között biciklizni.
Szob és Ipolydamásd között jelenleg is épül a kerékpárút és folyik az Ipolydamásd–Helenba-híd építésének előkészítése. Ha a híd elkészül, akkor a Duna bal partja akár a Fekete-erdőig járható lesz kerékpárral.
Folyik egy másik nagyon fontos kerékpárút építése Budapest és Szentendre között, ami augusztus végére készül el.
A Budapest–Balaton-kerékpárúton több szakaszon is elkezdődtek a munkálatok, és remélhetőleg 2022-re járható lesz a bringaút. Már folyik a Balaton-kör felújítása is.
Az épülő dunakeszi kerékpárútnak nemcsak turisztikai szerepe lesz, de sokban hozzájárulhat a munkába járás elősegítéséhez. Hozzátette, hogy egy hétköznapi reggelen akár gyorsabban is be lehet majd jutni Budapestre kerékpáron, mint gépkocsival a dugóban araszolgatva.