Kimeríthetetlen műfaj a városi séták

Optimisták és minden eddiginél jobban sikerült nyári és őszi szezont tudhatnak maga mögött a Magyar Sétaszövetség Egyesülés tagjai. A cégvezetők a színházi, a zenei élet felé nyitva, a város felfedezésébe játékos elemeket csempészve fejlesztik termékeiket.

Rekordmennyiségű látogatóról, újabb célcsoportok eléréséről számoltak be a legfontosabb városi sétaszervező cégeket tömörítő Magyar Sétaszövetség Egyesülés tagjai az online sajtóbeszélgetésen.

„A városi séták is érintettek a Covid-helyzetben, de korántsem olyan mértékben, mint a kulturális-turisztikai szektor egyéb szereplői. A Budastep, az ImagineBudapest, valamint a Hosszúlépés. Járunk? összefogásával két éve létrejött egyesület tagjainál mintegy 1800 programon összesen 34 ezer egyéni sétáló vett részt 2019-ben. Az idei forgalom mintegy 4/5 része volt a tavalyinak, ami várakozásainkon felüli” – mondta Káldi Emese, az ImagineBudapest vezetője. Célközönségük nagy része budapesti, de egyre többen látogatnak fel vidékről is programjaik kedvéért a fővárosba.

Egyéb okok mellett a közönség kíváncsisága, valamint a magyar főváros ideális mérete – Budapest jól besétálható város sok, egymáshoz közel fekvő látnivalóval – is közrejátszik abban, hogy a városi séta nagyon erős műfaj, az érdeklődők száma pedig évről évre dinamikusan növekszik.

A tavaszi korlátozások feloldása után a közönség részéről óriási volt az érdeklődés a programok iránt, ami nagyon erős nyarat és őszt eredményezett. A jelenlegi körülmények között ugyan nem tudják elindítani programjaikat.

A kényszerű várakozás ideje alatt már meglévő közönségükkel hírleveleken keresztül, illetve a socialmedia-felületein tartják a kapcsolatot, miközben potenciálisan elérhető vásárlóik létszámát és dimenzióját is igyekeznek növelni. A szintén kiemelt prioritásként kezelt termékfejlesztésnek a megváltozott környezet új inspirációt ad: sétáik során egyre többször adnak teret a többi kulturális ágnak. Az ismeretterjesztő sétát a zenével és a színházzal ötvöző hibrid programok nem csak kelendőnek bizonyultak, rámutatnak a műfaj rugalmasságára is.

A három cég profilja különböző, ennek megfelelően a jövőt illetően sem egyformák az elképzeléseik. Az ImagineBudapest a hagyományos tematikus séták irányát viszi tovább, ezek tematikájában az építészeti-kulturális örökség és – amint ezt a körülmények lehetővé teszik – a gasztronómia dominál. A többszereplős, zenészeknek, művészeknek teret adó programjaik számát is növelni kívánják.

A Budasteps a pozitív kikapcsolódásra és ismeretszerzésre is lehetőséget adó, újabb és újabb játék kitalálására törekszik, szívesen tervez programot diákcsoportok számára is. A Hosszúlépés. Járunk? csapata örök érvényűvé tette utalványai beváltását, valamint több színházi élethez kötődő, különleges helyszínen megvalósított programot tervez. Meggyőződésük ugyanis, hogy a város jó háttérként szolgál a kulturális eseményekhez. (A három cég közül kettő alvállalkozóként alapesetben külföldi csoportok számára is szervez sétákat, a városi sétát azonban elsősorban a hazai műfajnak tartják és az itthoni közönség számára fejlesztik.)

A Magyar Sétaszövetség Egyesülés tagjait elsősorban a minőség iránti elkötelezettség tartja össze, mindhárman magas szintű élményt nyújtanak a jegyvásárlástól egészen a távozásig. A programok tartalmának összeállítása tudományos jellegű kutatómunkán alapul, az előadás személyességére nagy hangsúlyt fektetnek, a minőség-ellenőrzésre, a panaszkezelésre, a visszajelzések összegyűjtésére és kiértékelésére valamennyien kiemelt gondot fordítanak.

A jelenleg elsősorban Budapestet jellemző műfajt vidéken is szeretnék erősebbé tenni. Az ImagineBudapest a vidéki városok közt Debrecenben, Pécsett és Veszprémben tart előre meghirdetett sétákat, a Hosszúlépés. Járunk? tervei közt debreceni indulás szerepel, amint a piac éretté válik erre.

Call Now Button