Egység a minőségben

Villányi borvidék helyi termék védjegy

A Villány–Siklósi Borút Egyesület újra sikerrel pályázott a villányi borvidék számára igen fontos fejlesztésre. A térségben fellelhető helyi termékek védjegyrendszerének kialakítása a cél, ezzel hozzájárulva azok népszerűsítéséhez és a helyi ellátási láncokba történő intenzívebb bekapcsolódásukhoz. A helyi termék védjegy a villányi borvidék termékkínálatához ezzel ismét egy garantáltan minőségi szolgáltatói csoportot kapcsol.

Minőségbiztosítás a villányi borvidék szolgálatában

„A villányi borvidék számára mindig is fontos volt, hogy a borvidéki eredetű vagy a borvidéken fellelhető helyi termékek és szolgáltatások garantált minőséget képviseljenek. Ennek biztosítása érdekében vezette be a borvidék 2006-ban a villányi borok eredetvédelmi rendszerét. A villányi eredetvédelem garantálja a mára már jól ismert kikerics védjeggyel ellátott borok minőségét és szavatolja, hogy a villányi néven forgalomba kerülő borászati termékek classicus, premium és super premium kategóriákban legyenek elérhetőek a fogyasztók számára” –  mondta el Nagy Gergely, a Tenkes Borvidékfejlesztő Nonprofit Kft. ügyvezetője.

 

A Villány–Siklósi Borút Egyesület megalakulásával egy időben dolgozta ki a borturisztikai szolgáltatások minősítési rendszerét, amely kezdetben mindenkit azonos szempontok alapján, majd szolgáltatásspecifikusan kezdte el minősíteni a Villány–Siklósi Borút Egyesület (borászati, szálláshely és vendéglátó) szolgáltatóit. Ezek a rendszerek időről időre megújulnak, szakemberek bevonásával kerülnek felülvizsgálatra és továbbfejlesztésre, hogy mindig hatékonyan tudják betölteni szerepüket.

Villányi borvidék helyi termék védjegy

A védjegyrendszer elsődleges célja a garantáltan magas minőséget képviselő helyi termékek kiemelése a sokaságból és megfelelő marketingkommunikációval, szakmai programmal tudatosan beépíteni azokat a térség turisztikai, gasztronómiai kínálatába.

A helyi termékek piacra jutásának támogatása valósulhat meg jelen fejlesztéssel, de ezen túl egy nagyon komoly motivációs tényező nem csak a már piacra termelők, de azok számára is, akik fontolgatják termékeik forgalmazásának lehetőségét. A védjegy szerepe természetesen a helyben előállításra kerülő tradicionális, minőségi termékek védelme, de emellett egy kiváló marketingkommunikációs eszköz is. Ráirányítja a figyelmet mind a helyi gazdasági szereplők, mind a fogyasztóik, a térségbe látogatók számára, hogy léteznek értékes helyi portékák a kommersz, tömegtermelt áruk mellett. Ezzel a helyi értékek népszerűsítéséhez dinamikusan hozzájárul, ösztönzi a helyi értékesítést és vásárlást.

A villányi borvidék saját helyi, más, országon belüli vagy akár külföldi bemutatkozásai alkalmával szeretne lehetőséget biztosítani a jövőben a védjeggyel ellátott helyi termelőknek az események keretében történő bemutatkozásra, ahol a rendezvény jellege és a körülmények engedik, értékesítésre is. Külön online és printgasztrotérkép készül a helyi termelők népszerűsítésére, a villányi borvidék social media felületein is hangsúlyt fektet majd a termékek megfelelő promóciójára, a borokkal történő harmonizálásuk kommunikálására. A tervek között szerepel egy dinamikus adatbázis és promóciós anyag kidolgozása a helyi vendéglátó- és szálláshely-szolgáltatóknak, amelyben a minősített helyi termelőkről készülne egy bemutatkozóanyag, megkönnyítve ezzel a termelő és felvásárló közti kapcsolat kialakítását, de sok más helyi termelő piacra jutását segítő aktivitás is felmerült a jövőre nézve.

A védjegy külön logót kap. Azok a termelők, akik elnyerik a védjegyhasználat lehetőségét, a termékeiken fel kell tüntetni a védjegymatricát az értékesítéseik során.

„Most a legnagyobb kihívást a rendszer részleteinek apró finomításai jelentik. Minden minősíteni kívánt helyi termékcsoport képviselőivel fórumokat szervezünk, hogy velük együtt végezhessük el a rendszer finomhangolását, mivel a cél egy hosszú távon jól működő védjegyrendszer kidolgozása. Az alapdokumentum és annak szerves részét jelentő minősítési dokumentumok megalkotója egyébként dr. Szabó Géza (tanszékvezető, egyetemi docens PTE TTK FFI Turizmus Tanszék), aki anno a borút megalakulásakor a minősítési rendszer kidolgozásában is hathatósan részt vett” – mondta el Kovács Boglárka Dóra, a Villány–Siklósi Borút Egyesület elnöke.

Az első minősített helyi termékek

A Villány–Siklósi Borút Egyesület megtartotta első minősítését, amelynek eredményeként az alábbi helyi termék-előállítók szerezték meg a „Villányi borvidék helyi termék védjegy” használatának a lehetőségét:

Báthori István: akácméz- és gesztenyeméztermékei,

Bock Borászat: Bock kékszőlőmagolaj-, kékszőlőmikroőrlemény- és kékszőlőtabletta-termékei,

Gere Attila Pincészete: szőlőmagolaj- és szőlőmag- és szőlőhéjmikroőrlemény-termékei,

Gere Tamás és Zsolt Pincészete: természetes szőlőléterméke,

Olajütő Szociális Szövetkezet: hidegen sajtolt olajtermékei,

Szarkándi László: levendulaszörp- és bodzaszörp-termékei.

Call Now Button