Aeropark

Aeropark, a ferihegyi repülőmúzeum az ország egyik legnépszerűbb kiállítóhelye az idén számos új látnivalóval készült, szinte egymást érik majd a különféle tematikájú rendezvények.

A téli hónapok alatt több repülőgép pilótafülkéje is ápoláson esett át. Megújultak a legendás Tu–154-es pilótaülései, kárpitozáson esett át a Tu–134-es utastere, látványos változáson ment át a korábban kalibrálási feladatokat ellátó Jak–40-es és L–410-es repülőgép fedélzete, és számos belső felújítást végeztek a hatalmas reptéri tűzoltóautó, a 40 éves Simba vezetőfülkéjében.

„Az idei évben várhatóan ismét bővül majd a kiállítás, a múzeumot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ új légi járművek érkezését készíti elő. Már épül és hamarosan kipróbálható lesz az a Mi–2-es helikopterszimulátor, amely ízelítőt ad abból, hogyan dolgoztak ezek a helikopterek egykoron a magyar légi mentőknél és a légi rendészetnél” – emelte ki Somogyi-Tóth Dániel, az LKK alapítója.

Újabb különleges Ikarus autóbusszal bővült az Aeropark nosztalgiaflottája. A Centrumbusz a ’80-as években kényelmes és nyugati színvonalú összeköttetést biztosított az újonnan átadott Ferihegy 2 és Budapest belvárosa között. 1985-ben a busztársaság ezzel a vadonatúj típussal erősítette a frissen átadott Ferihegy 2 terminál új dimenziót jelentő szolgáltatásait.

Az Ikarus gyár külön erre a célra tervezte és 260.32R típusjelzéssel látta el az elegáns megjelenésű autóbuszokat, melyek a Ferihegyi repülőtér és az Erzsébet tér között szállították az utasokat. Az utasok kényelmes távolsági üléseken foglalhattak helyet sötétített ablakok mögött, a jármű hátuljában elhelyezett nagy méretű csomagtárolóban pedig poggyászaikat is el tudták helyezni.

Az Aeroparkot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ – a BKV és a Volánbusz mellett – az ország legnagyobb Ikarus nosztalgiabusz-flottáját üzemeltető szervezete, mely egyben a repülőtér történetéhez szorosan kötődő autóbuszok felkutatását, restaurálását és bemutatását is jelenti – közölte Somogyi-Tóth Dániel, az LKK alapítója. Ebbe a sorba illeszkedik a Centrumbusz, amely a tervek szerint nyártól nosztalgia-élményjáratokat fog teljesíteni Budapest belvárosa és a ferihegyi repülőmúzeum között.

Az Aeropark tavaly több mint 100 000 ezer látogatót fogadott, a folyamatosan induló reptérlátogatásokon pedig közel 40 000 érdeklődő ismerhette meg testközelből a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, valamint a Debreceni Nemzetközi Repülőtér működését.

A ferihegyi repülőmúzeum idén is számos nagyrendezvénynek, autóstalálkozónak és családi napnak ad otthon. Júniusban nem marad el a Múzeumok éjszakája, júliusban ismét megszervezik a Kéklámpás találkozót, augusztusban jön majd a Repülőtér éjszakája, októberben pedig mintegy 70 legendás Ikarus érkezik az V. Ferihegyi Ikarus-találkozóra. Lesz olyan hétvége, amikor a keleti blokk egykori legnépszerűbb autói, a Zsigulik költöznek be a történelmi repülőgépek közé. Nyáron több turnusban tábort szerveznek a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára, szombat esténként pedig az elmúlt évtizedek legismertebb repülős filmjeit vetítik a múzeum kertmozijában.

Call Now Button