Mutogathatunk az Y generációra, de a mai cégvezetők jobban teszik, ha elfogadják: meg kell változtatni a vállalatvezetési stratégiákat! – vallja Kósa Erika, a Kósa Erika Akadémia és az EQ Sexy-mozgalom alapítója. Az üzletasszony szerint időszerűvé vált, hogy cégünk sikere érdekében újra átgondoljuk vállalati kultúránkat, és a berögződött modelleken változtassunk. Mindennek kulcsa pedig tetteink tudatosítása és az érzelmi intelligencia.
A vállalati kultúrát alapvetően a gazdasági és társadalmi környezet befolyásolja. A vállalati kultúra működését azonban a vállalat vezetése és a vállalatban dolgozó munkatársak hozzáállása, magatartása és gondolkodásmódja határozza meg. A XXI. században azok a cégek tudnak tartós versenyelőnyt szerezni és megtartani, akik a szaktudáson túl figyelmet fordítanak a munkatársaik érzelmi intelligenciájának fejlesztésére. A munkaerőhiány és a magas fluktuáció elkerülése érdekében az alapok újragondolása hasznos segítséget nyújthat a problémák megoldására. Íme 3×5 tipp vezetőknek Kósa Erikától, hogy a vállalati kultúra jobban működjön!
Fektessük le az alapokat!
Mindegy, milyen területen dolgozunk, szükségünk van a kollégáink 100%-os támogatására. Ezért segítsük őket, hogy önmaguk maradhassanak a cégen kívül és a vállalaton belül is.
- Tudjuk, hogy mi a vállalat jövőképe, rövid és hosszú távú célja!
- Gondoljuk át, hogy a vállalat és az alkalmazottak értékei illeszkednek-e egymáshoz!
- Tudjuk meg, hogy mi motiválja és inspirálja kollégáinkat az eredményességre!
- Igyekezzünk segíteni, hogy munkatársaink megteremthessék a munka és a család egyensúlyát!
- Motiváljunk mindenkit, hogy az „én” helyett a „mi” legyen a fókuszban!
Határozzuk meg a legfőbb csapaton belüli értékeket!
Annak, aki csapatban dolgozik, muszáj figyelnie rá, hogy milyen a csoportdinamika. Tartsuk szem előtt a legfontosabb értékeket, amelyek hajtóelemként működnek:
– bizalom,
– tisztelet,
– empátia,
– nyitottság és érdeklődés,
– elismerés.
Figyeljünk a tudatos kommunikációra!
A kommunikáció mindennek az alapja. A jó alapokon fekvő asszertív kommunikáció megoldást nyújthat számos problémára, ezáltal hatékonyabb munkavégzést és tartós sikereket érhetünk el.
- Legyen stratégiánk a különböző konfliktusok kommunikációs kezelésére!
- Ne szakítsuk meg a brainstormingot, adjunk teret a jó és rossz ötleteknek egyaránt!
- Mutassunk példát kollegáinknak azzal, hogy megosztjuk velük tudásunkat és véleményünket!
- A visszajelzések, feedbackek alkalmával használjuk az építő kritikát!
- Alakítsuk ki a csapaton belüli kommunikáció hierarchiáját!