Szikora Robi találkozása Krisztussal Rio de Janeiróban

Az R-Go frontembere, a csikidám stílus magyarországi megteremtője, Szikora Robi Rákospalotán nevelkedett. Én a közelben, Rákosszentmihályon lakom, de soha nem futottam össze vele. Viszont a világ másik felén, Brazíliában, ezen belül is Rio de Janeiróban véletlenül találkoztam a hazai popzene királyával, akinek 2007-ben már 25 éves jubileumi koncertje volt az együttesével, s akiről a neves alkalomból egy 222 oldalas, kb. 600 képpel teli, interjú formában íródott életrajzkönyv jelent meg (Szikora Róbert – Szerethetsz is + nem is! címmel) Zoltán János tollából.

Itthon nem, de a világ másik felén találkoztam a hazai popzene királyával

Szikora Robi a 710 méteres Corcovado-hegy tetején díszelgő, 38 méter magas Krisztus-szoborhoz indult kirándulni a feleségével a TENSI Utazási Iroda kisbuszával és munkatársnőjével, s én véletlenül csatlakoztam hozzájuk, mert magam is szerettem volna megnézni a város híres jelképét.

Az R-GO névből az R Robit jelent, a go pedig angolul „menjünk”, tehát értelmezése „Gyerünk, Robi!” Ezt mondtam neki én is, amikor kezdésként felmásztunk a Donna Mária-kilátóhoz, ahonnan a legjobban lehet fényképezni a csodás tájat és a Krisztus-szobrot. Én is ezt tettem, innen készülnek amúgy a híres riói képeslapok is. Robi is vadul fényképezett, tetszett neki ez a hely.

Az eredeti a 710 méteres Corcovado-hegy tetején díszeleg

Fent a szobor közvetlen közelében gyakorlatilag csak úgy lehet jó Krisztus-képet csinálni, ha az ember lefekszik a földre, éppen ezért a turistáknak kitettek a járólapokra egy tucatnyi fekvő alkalmasságot, hogy ne a koszban, porban kelljen heverniük egy-egy jó felvétel érdekében. Robival és a TENSI munkatársával én is csináltattam képet magunkról, hadd legyen ez egy szép emlék az X-Faktor 2013. évi adásainak mentorával.

Boldogok voltunk, mert a felhők elszálltak a Krisztus-szobortól, s így tiszta képeket tudtunk készíteni. Robinak ez különösen fontos volt, hiszen ő köztudottan hívő ember. S hogy mindezt megünnepeljük, beültünk egy kávéra a Krisztus-szobor alatt lévő vendéglőbe. Szikora Robi éppen arról mesélt nekem, hogy mennyire szeret külföldön járni, mert ott nyugodtan turistáskodhat, nem ismeri fel senki az utcán, mire odalépett hozzá egy fiatalember, s ékes magyarsággal meginvitálta az asztalukhoz egy sörre, s néhány közös fotóra. Éppen egy kisebb magyar csoport tagjai üldögéltek ugyanis ugyanabban a kávézóban. Robi korrekt volt, nem utasította el a rajongóit, s eltöltött velük 5–10 percet.

Hááát, ennyit Szikora Robi nyugalmáról… Viszont később, amikor már csak kettesben sétáltunk lefelé, diszkréten tudtunk beszélgetni sok mindenről, többek között a Corcovado-hegy növényzetéről, amely nagyon buja. A Tijuca Nemzeti Park része ez, gyakorlatilag esőerdő, aranyos selyemmajmokkal és lusta lajhárokkal. Szikora Robit magával ragadta, hogy micsoda természeti szépséget teremtett az Isten ezen a tájon, amivel én is nagyon egyetértettem.

Az R-Go sztárja elmesélte, milyen fontos neki a kikapcsolódás, hiszen sokat koncertezik, mindig jár az agya újabb dallamokon, s bár hihetetlen nagy egyéniség, de neki is meg kell küzdenie azért, hogy minél többet játsszák a számait a rádiók. Végtelenül kedves és szimpatikus volt, közvetlen, baráti, pedig soha korábban nem találkoztunk, mint ahogy azóta sem, hogy 2016 nyarán összefutottunk Rióban. Különösen megragadott, s jó volt látni, hogy milyen mély érzelmek fűzik Robit a feleségéhez, Zsuzsához, akivel 1975-ben házasodott össze, vagyis több évtizedes a kapcsolatuk.

A Copacabanát nem szabad kihagyni

A Krisztus-szobor után, immár Robiék nélkül, a másik fantasztikus riói látványosságot, a Cukorsüveg-hegyet néztem meg. A tetőre függővasút visz fel, ahonnan belátható egész Rió. A Copacabana, a Botafogó-öböl a vitorlásokkal, a Flamengó strand, a Maracana stadion.

Ha tetszenek az írásaim, görgess lejjebb a mobilodon, s keresd meg a Facebook-boksz és a „Feliratkozás hírlevélre” jelölések között a Tetszik + Megosztás + Követem gombokat és klikkelj rájuk, mert ezzel segítesz, hogy minél több emberhez eljussanak a cikkeim. Ha szeretnél még legalább 100 érdekes utazási riportot olvasni, akkor szörfölj az alomutazo.hu honlapomon, s a főmenüben böngészd végig a rovatokat. Ha szeretnél fél áron hozzájutni a népszerű utazási riportkönyveimhez, akkor menj a főmenüben a Könyv rovathoz, s on-line megrendelheted bármelyik riportkönyvemet 50% engedménnyel!

Ha szeretnél hotelt foglalni bárhová a világban, akkor klikkelj rá most a booking.com egyik banner hirdetésére a blogomon, s már online foglalhatsz is azonnal!