Ha nem lép, bukhatja a feltöltőkártyás számát

Néhány kattintással ki lehet védeni

A jogszabályi változások következtében a mobilszolgáltatóknak idén június 30-ig azonosítaniuk szükséges a feltöltőkártyás előfizetőiket. A több millió érintett kártyahasználónak kapcsolatba kell lépnie mobilszolgáltatójával a szolgáltató által megjelölt módon és formában. Fontos, hogy a hozzátartozók, közvetlen családtagok is segítsék a gyerekek, idősek által használt hanghívásra alkalmas, illetve riasztókban és egyéb nem hívásra szolgáló eszközökben található mobiltelefon SIM-kártyák adategyeztetését.

Amennyiben az előfizetőnek 2017. január 1. előtt kötött feltöltőkártyás szolgáltatásra irányuló szerződése van bármelyik mobilszolgáltatóval, akkor nem szabad elfelejtenie a június 30-i dátumot. A szolgáltatókat ugyanis törvény kötelezi arra, hogy még ez év első felében egyeztessék ügyfeleik adatait. Több millió előfizetői szerződést érint a jogszabályi változás, ezért érdemes az ellenőrzéshez szükséges adatokat – a szolgáltató értesítését követően – minél hamarabb a szolgáltató rendelkezésére bocsátani, mivel a jogszabály alapján a szolgáltatóknak 2017. július 1-jével meg kell szüntetniük azokat a feltöltőkártyás előfizetéseket, amelyek esetében az adategyeztetés nem történik meg határidőig.

Néhány kattintással meg lehet oldani

A hatóság és a mobilszolgáltatók is „adategyeztetés” elnevezésű aloldalakat hoztak létre a weboldalaikon, ahol részletes információ található az adategyeztetésről, a személyazonosságot igazoló ellenőrzésről. Az azonosításról szolgáltatónként a legfontosabb gyakorlati tudnivalók a szolgáltatók adategyeztető oldalain olvashatók, az előfizetők további információkat itt kaphatnak:

Magyar Telekom: https://www.telekom.hu/adategyeztetes;

Telenor: https://www.telenor.hu/adategyeztetes;

Vodafone: http://www.vodafone.hu/adategyeztetes;

NMHH: http://nmhh.hu/adategyeztetes.

A Magyar Telekom SMS-ben keresi meg minden érintett Domino ügyfelét, hogy felhívja figyelmét az adategyeztetésre. A blue mobile és MOL mobile szolgáltatások esetében a szolgáltató a Magyar Telekom, így a Telekom Domino, blue mobile és MOL mobile előfizetések együttesen számítanak bele a jogszabály által előírt korlátba. Az ügyfelek személyesen is egyeztethetik adataikat a Telekom-üzletekben nyitvatartási időben, illetve az erre a célra létrehozott (+36-80) 630-045-ös telefonszámon is minden nap 7 és 22 óra között.

Csak néhány kattintás a szolgáltatók honlapján

A Telenor szintén SMS-értesítésben hívja fel minden érintett ügyfele figyelmét a tennivalókra. Az adategyeztetést akár otthonról is, 0–24 órában elvégezheti minden érdekelt, illetve a Telenor üzleteiben nyitvatartási időben. A Telenor javasolja a legkevésbé forgalmas, hétköznap 11 és 15 óra közötti időszakot, hogy az érintettek elkerülhessék a sorban állást.

A Vodafone-nál az adategyeztetést személyazonosító okmányokkal a telefonos ügyfélszolgálaton a Vodafone hálózatából, belföldről díjmentesen hívható 1270-es számon, személyesen a Vodafone-üzletekben, valamint hamarosan online felületen is lehet intézni.

Amennyiben az adategyeztetés és az ellenőrzés sikeres, akkor a feltöltőkártyás előfizetőnek legközelebb az elvégzett adategyeztetést követő egy év múlva kell ismét egyeztetnie adatait a szolgáltatóval. Erről a szolgáltatók külön előzetes értesítést küldenek.

Ha nem lépnek, megszűnik!

Ha az adott hívószámhoz tartozó adategyeztetés 2017. június 30-ig nem történik meg, akkor az előfizető adott szerződése 2017. július 1-jével megszűnik. Szintén megszűnnek az előfizetői szerződései annak a személynek, akinek a megengedettnél több előre fizetős mobiltelefon SIM-kártyája van, és bár sikeresen egyeztette adatait, de arról nem nyilatkozott június 30-ig, hogy azok közül melyeket kívánja megtartani a legfeljebb megengedett darabszámban. A január 12-én hatályba lépett rendelet alapján ugyanis egy egyéni előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek pedig maximum ötven előre fizetett mobilrádiótelefon SIM-kártyája (feltöltőkártyás előfizetése) lehet.

Segítsünk a kisebbeknek!
Call Now Button