Csak leugrom cicakajáért – Gigászi összeget költünk a kedvenceinkre

A házi kedvencek eledelére fordított összeg értékben meghaladta a hatvanmilliárd forintot 2017. február és 2018. január között: kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet hagytak ott a boltokban a magyarok – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ez mintegy 160 tonna állateleséget jelent. A magyarok ugyanannyit költenek gyártói és saját márkás termékekre kedvenceiknek.

 Az „ember legjobb barátjának” táplálására a vizsgált időszakban értékben csaknem 35 milliárd forintot költöttek a gazdik, ami az előző év azonos időszakához képest 7 százalékos emelkedés. 117 tonna kutyaeledel került a négylábúak tálkájába, nagyjából 60–40 százalékban nedves és száraz táp. A kutyakekszek és jutalomfalatok még elenyésző mértékben jelennek meg mennyiségi eladást tekintve, ugyanakkor két számjegyű növekedést érnek el. Jellemzően a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekre koncentrálódik az eladások mintegy négyötöde. A gyártói márkák értékbeli részesedése több mint 40 százalék.

Száraz tápok értékesítésekor dominálnak a nagyobb kiszerelések

Száraz tápok értékesítésekor dominálnak a nagyobb (3–10 kilogrammos) kiszerelések, a teljes értékbeli forgalom felét teszik ki. A macskaeledelek piaca szintén dinamikusan növekszik: 2017. február és 2018. január között értékben 11 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakával összevetve, ezzel az összeg alulról súrolja a 26 milliárd forintot, mennyiségben pedig meghaladja a 43 tonnát (ez 9 százalékos emelkedés). A nedves cicaeledel az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét viszi el, ez közel 100 millió darab alutasakot és konzervet jelent. Doromboló kedvenceinknek is jellemzően a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekből szerezzük be a táplálékot.

„Macskaeledelnél is koncentrált az eladás, ugyanakkor a kisebb, 200 négyzetméteres üzletek viszik el az értékbeli forgalom ötödét, vagyis a »leugrom cicakajáéért« valós jelenség” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. A macskaeledelek esetében a gyártói márkák aránya értékben a teljes forgalom több mint felét teszi ki.

Pénzvilággal kapcsolatos cikkeinket ezen a linken találja: pénzvilág

Akár ez is tetszhet A szerző további művei