Útjára indult az almakampány

Az elmúlt év kedvező tapasztalatai alapján második alkalommal szervez almafogyasztást ösztönző kampányt közösen az Agrármarketing Centrum (AMC), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Földművelésügyi Minisztérium (FM). A „Harapjon rá – alma és holnap” szlogent hirdető akció során november 18-ig öt kiskereskedelmi áruházlánc vásárlói kóstolhatják meg a friss és ízletes hazai gyümölcsöt. Ezt követően sporteseményeken, workshop keretében és az óvodásoknak szóló Mikulás-ünnepségeken és nyugdíjasnapokon folytatódik a promóció.

Az Agrármarketing Centrum (AMC), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Földművelésügyi Minisztérium (FM) képviselői

A most induló almafogyasztást ösztönző kampány sajtótájékoztatóján Daróczi László, az AMC ügyvezetője arról beszélt, hogy november 18-ig 5 kereskedelmi áruházlánc fővárosi és vidéki üzletében pénteki és szombati napokon kóstolhatnak és vásárolhatnak kiváló minőségű almát a fogyasztók. Hozzátette: az AMC idén a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Terméktanáccsal együttműködésben két sporteseményen, az október 28-i Decathlon Fittaréna és a K & H Mozdulj! Balaton maraton és félmaraton november 25–26-i siófoki rendezvényén is almapromóciót folytat. Ez évben a gyermekekhez is el szeretnék juttatni az almakampány üzenetét, így közel ezer Mikulás-csomagot is összeállítanak az óvodásoknak, amelybe alma is kerül. Az ügyvezető beszélt arról is, hogy a közeljövőben szabolcsi almatermesztőkkel és szakemberekkel „Merre tovább szabolcsi alma” néven workshopot rendeznek az ágazat helyzetéről.

Egy magyar ember átlagosan 15–18 kg almát fogyaszt évente

Feldman Zsolt, az FM agrárgazdaságért felelő helyettes államtitkára beszédében hangsúlyozta: hazánkban a gyümölcsök közül legnagyobb mennyiségben (520–530 ezer kg) alma terem. Egy magyar ember átlagosan 15–18 kg almát fogyaszt évente, ennek mértékét szeretnék a kampánnyal növelni. A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy ma több mint félmillió gyermek közel kétezer iskolában az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-program keretében napi szinten kap almát.

Az almapromóció jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy országunkban erősödjön az almatermesztés

Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti osztályának vezetője kiemelte: Magyarország legnagyobb almatermesztő térsége Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, de Zalában is jelentős termőterületek vannak. Idén az almából Magyarországon közepes termés várható, mivel országunkat megkímélte az Európa-szerte pusztító tavaszi fagykár. A termés kb. 10–15%-át értékesítik külföldön. A nemzetközi helyzetnek is köszönhetően idén a megszokottnál magasabb az alma felvásárlási ára. A léalmánál 45–50 Ft kilója, míg az étkezési alma ára kilónként 100 Ft felett van. A szakember szerint az almapromóció jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy országunkban stabilizálódjon és erősödjön az almatermesztés.

Call Now Button