Újra látogatható a Kossuth Múzeumhajó

A Kossuth gőzhajó 1913-ban épült az Újpesti Ganz-Danubius hajógyárban a Magyar Királyi Folyam-tengerhajózási Rt. részére Ferdinánd főherceg néven.

A Habsburg-ház trónfosztását követően, 1919-ben a Rigó, majd 1930-ban a Leányfalu nevet kapta. A második világháborúban 1944 végén a német csapatok visszavonulása során Ausztriába került. Kétévi fogság után tért haza, s 1947 tavaszától a Magyar–Szovjet Hajózás Rt. tulajdonába került. 1953-ban Újpesten átépítették pakurafűtésesre. Ekkor kapta a jelenlegi felépítményelrendezést is. 1955-től a Magyar Hajózási Rt. tulajdona lett. 1976-ban kivonták a forgalomból, majd hosszú ideig csak lakó-, illetve étkezőhajó volt Újpesten a Folyamhajózási Üzemigazgatóságnál.

1984-től kezdődött a felújítása és múzeumhajóvá történő átalakítása, amelynek befejezése után, 1986 októberében adták át a közönségnek. A hajó ezt követően két alkalommal esett át jelentős felújításon: 2000-ben a hajótest, 2004-ben pedig a teljes belső rész fiatalodott meg, elnyerve mai – sokak szerint valaha is létezett legszebb – formáját. Múzeumi hangulatot árasztó belső terei, lépcsőkkel tagolt szintjei vonzóvá teszik a legelegánsabb rendezvények lebonyolítására is.

A Kossuth Múzeumhajó különlegessége, hogy kiállítótérként és vendéglátóhelyként is üzemel és a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe tartozó műtárgy.

Akár ez is tetszhet A szerző további művei