Ő Gustaffo, a robotportás

A bécsi repülőtér egyéni beléptetőrendszere után az osztrák szállodák is teret adnak a digitális megoldásoknak. A „Gustaffo” névre keresztelt beszélő okos robotportás fő célja a vendégek magas színvonalú kiszolgálása és elégedettségük növelése.

 Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás mellett található Hotel Zeitgeistban tesztelik december óta az okos robotportásrendszert, a Gustaffót. Az új digitális portaszolgálat egy komplex információs központ, amely  okostelefonról a nap 24 órájában elérhető: a vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervizt, foglalhatnak asztalt egy étterembe vagy rendelhetnek taxit. A bécsi startup mögött az „Alexa” nevű nyelvfelismerő rendszer áll. A hotel vendégei a hangvezérelt Amazon Echo készülék segítségével gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak olyan kérdésekre, mint például meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetőek el a szállodában, vagy arról, hogy milyen kikapcsolódási lehetőségek vannak Bécsben.

A digitális hotelszerviznek azonban nem célja a hagyományos portaszolgálati munkakör leváltása. A szállodák az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást és így a hagyományos portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére. Kereskedelmi szempontból is több előnnyel jár, hiszen a vendégek által feltett kérdéseket és kéréseket a rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni. „Az eredmény alapján pontos képet kapunk arról, hogy milyen információkra van leginkább szüksége a vendégeinknek, így ehhez tudunk alkalmazkodni a jövőben” – nyilatkozta Sabine Vukits, a Hotel Zeitgeist marketingfelelőse.

Okostelefonról is könnyen működtethető lesz

A robotporta feltalálói jelenleg egy olyan okos szállodai szobakulcsrendszer tesztelésén dolgoznak, amely okostelefonról is könnyen működtethető lesz.

Jelen és jövővel kapcsolatos cikkeinket ezen a linken találja: Jelen és jövő

Call Now Button