A női rendezők hatékonyabbak

A női rendezők sokkal hatékonyabban használják fel a filmes támogatásokat, mint a férfiak – mutatta ki a Rostocki Egyetem Médiakutató Intézete.

A kutatás szerint a női rendezőknek átlagosan 13 euró támogatási pénzre van szükségük ahhoz, hogy egy nézőt becsalogassanak a mozikba, míg a férfi rendezők csak 41 eurónyi támogatásból tudnak moziba vonzani egy nézőt.
Elizabeth Prommer, az egyetem kutatója 117 olyan német mozifilm adatait vizsgálta, amelynek 2016-ban volt az ősbemutatója, és két német filmalap, a Filmförderungsanstalt (FFA) és a Deutscher Filmförderfonds (DFFF) által folyósított támogatást vette figyelembe.
A vizsgált filmek 22 százaléka származott női rendezőktől, akik az FFA által szétosztott pénz 20 és a DFFF támogatásainak 17 százalékát kapták.
A Rostocki Egyetem kutatója megvizsgálta a közpénzfelhasználás hatékonyságát azoknál a „művészi ambíciójú” filmeknél is, amelyek a szövetségi kormány kultúra- és médiaügyi megbízottjától kaptak pénzt.
A kutatás eredménye szerint a női rendezőknek ebben az esetben is csak 18 eurónyi támogatásra volt szükségük egy-egy mozijegy eladásához, míg férfi kollégáik 31 euró támogatási pénz elköltése árán tudtak becsalogatni egy-egy nézőt a filmjükre.
Hasonló hatékonyságkülönbséget tártak fel a női és a férfi producerek között is: míg a nők már 17 euró támogatásból nyertek egy-egy nézőt a filmjükre, a férfiaknak 42 euróból sikerült ugyanez.

A vizsgált filmek 22 százaléka származott női rendezőktől

A kutatás feltárta azt is, hogy minél több nő dolgozik egy filmes csapatban rendezőként, producerként vagy forgatókönyvíróként, később annál több nő látható a vásznon is.
A német filmekben a nők alulreprezentáltak, 30 év fölöttiek alig fordulnak elő. „Ha azonban a rendezés és a forgatókönyv is női kézben van, csaknem megduplázódik a nők száma a vásznon” – állapította meg Elizabeth Prommer.

Call Now Button