A BMW a legdrágább, a Toyota a leggazdaságosabb

Mely autók fenntartására kell költeni a legtöbbet és a legkevesebbet?

Egy amerikai cég saját adatai alapján listát állított fel a legdrágábban fenntartható autómárkákról. Noha a magyar piachoz képest sok a különbség, vélhetően a sorrend itthon is hasonló lenne.

Mindig érdekes téma, hogy vajon a szervizigények alapján melyik modell az az autók közül, amelyik a legkevesebb pénzt veszi ki éves szinten a tulajdonos zsebéből, és melyiknek a fenntartása kerül a legtöbbe. A YourMechanic pontosan ez alapján mérte fel az amerikai piacot, és annak ellenére akár kiindulási alap lehet mindez Magyarországon is, hogy a két ország autózási kultúrája igencsak eltér egymástól.

A YourMechanic azt vizsgálta, hogy az egyes márkáknak mennyibe kerül a fenntartása az autó első tíz évében, a típusonkénti adatokat aztán átlagolták. Mivel Amerika Magyarországnál jóval nagyobb ország, az autók átlagos futásteljesítménye is magasabb, így fenntartási költségként évi két olajcserével számoltak. Ugyan Magyarországon természetesen nem ezekkel az adatokkal kell számolni, azonban nagy általánosságban kijelenthető, az itteni adatok felhasználásával is körülbelül ugyanez a sorrend, csak más összeggel jönne ki.

A Toyota messze a leggazdaságosabb modell a felmérés alapján Fotó: Molnár Ádám

A lista első helyén a BMW végzett,tíz év alatt 17 800 dollár (4,9 millió forint) megy el átlagban a márka modelljeinek szervizelésére és fenntartására. Jókora lemaradással a Mercedes futott be másodiknak, 12 900 dollárral (3,6 millió forint). Ez egyébként nem csoda, hiszen a szakszervizek és az alkatrészek – feltéve, ha nem bontóból származnak – árai ennél a két márkánál a legmagasabbak. Mögöttük – feltéve, ha csak olyan típusokat veszünk, ami Magyarországon is fut – a Volvo és az Audi végzett: előbbi 12500 (3,48 millió Ft), míg utóbbi 12 400 dollár (3,45 millió Ft) éves költséggel.

A lista végén japán gyártók végeztek, míg a Toyota-tulajdonosok kifejezetten örülhetnek, ugyanis a felmérés alapján mindössze 5500 dolláros (1,5 millió forint) fenntartási költséggel számolhatnak tíz év alatt. Ugyanakkor az is tény, hogy a költségek nagyobbik felét az utolsó egy-két évben kell kifizetni a távol-keleti modellek esetében, míg utána rohamosan nőnek a költségek.

 

 

Akár ez is tetszhet A szerző további művei