Mégsem bűnözés az esti nassolás, ha…

A világ egyik legnépszerűbb futóoldala öt ételt ajánl az esti sóvárgás csillapítására

Tudományosan egyelőre nem igazolt, hogy a késő esti kajálás egyenes út a súlygyarapodáshoz, az viszont egyértelmű: ha fogyni akar, akkor azt csakis kalóriadeficittel érheti el.

A késő esti éhségérzetet elütheti egészséges és nem hizlaló ételekkel, a Derrick- és Columbo-filmek ezredik ismétlése alatt alacsony kalóriatartalmú kajákkal is simán kiválthatja a dobozos pizzát vagy a fagylaltot. Ez nem diéta, ráadásul jó ízű! Azt mondjuk senki sem állítja, hogy a világ egyik legnépszerűbb futóoldala, a runtastic.com által ajánlott ételek mindegyike könnyen beszerezhető és olcsó volna, de miért épp a fogyást lehetne olcsón megúszni?

1. Túrós avokádó

Egészséges szendvics avokádóból Fotó: runtastic.com

A túró tele van természetes proteinnel és anélkül telíti el a gyomrot, hogy ez sok kalóriabevitellel járna. Megnyugtatja az idegrendszert, és könnyebbé teszi az elalvást. Ha hozzá tesz egy kis avokádót, akkor az ételben nő a kiváló minőségű zsírsavak aránya. Ezek a többszörösen telítetlen zsírok jó hatással vannak a koleszterinszintre és az érrendszerre.

2. Sárgarépa humusszal

Humusz nyers zöldségekkel  Fotó: runtastic.com.

Hasábokra vágott bébi- vagy sárgarépát megbolondíthatja két evőkanál humusszal – ez a kombó ideális jó éjszakát snack. Értékes zsírsavakban és kiváló minőségű fehérjékben gazdag étel, amelyik úgy laktat, hogy közben nincs teltségérzet. Még agglegényeknek is könnyen elkészíthető.

3. Almaszeletek mogyoróvajjal

Egy ropogós almaszelet egy kanál természetes alapanyagú mogyoróvajjal – kész is van  Fotó: runtastic.com

Ha megéhezik lefekvés előtt, a szeletelt almára tegyen egy vagy két teáskanálnyi mogyoróvajat. Olyan jó az íze! A mutatvány azonban csak természetes alapanyagokból készült mogyoróvajjal működik, olyannal, amelyikben nincs pálmaolaj, cukor és egyéb adalékanyag.

4. Görög joghurt áfonyával

Áfonya és néhány másik gyümölcs egyben vagy passzírozva egyaránt isteni Fotó: runtastic.com

Tudta, hogy az áfonya is rendkívül magas tápanyagtartalmú? Tele van antioxidánsokkal, amelyek pozitív hatással vannak az immunrendszerre, ráadásul alacsony a kalóriatartalma. Görög joghurttal kombinálva magas fehérjetartalmú táplálékot kapunk, amely isteni ízű és tápanyagban gazdag.

5. A teljes kiőrlésű pirítós sonkával

Pirítós, az örök klasszikus: zsírszegény sonka ajánlott  Fotó: runtastic.com

Egy szelet teljes kiőrlésű pirítós két szelet zsírszegény sonkával csodákra képes a lefekvés előtti sóvárgás csillapítására. Alacsony kalóriatartalma mellett fehérjeforrásként is jó.

 

Akár ez is tetszhet A szerző további művei