Küszöbön az online autókereskedelem forradalma

Webshopban konfigurált egyedi autó, online fizetés, online adásvételi szerződés és házhoz szállítás néhány napon belül. Futurisztikusan hangzik, igaz? Pedig megvalósítható, mégpedig nem is a túlzottan távoli jövőben. Az online autókereskedelem hamarosan forradalomhoz érkezik, de néhány fejlesztést már most is élvezhetünk.

Ha a technikai fejlődés ilyen ütemben halad és a jogalkotók is kedveznek az iparágnak, akkor néhány éven belül megvalósulhat teljesen online autókereskedelem.

„A dolog pillérei gyakorlatilag már jelen vannak, ha belegondolunk például abba, hány éve biztosít weboldalán a legtöbb autógyártó különböző konfigurátort. Innen már csak egy lépés, hogy az általunk összerakott egyedi autót egy kattintással kifizessük, megkössük az adásvételi szerződést és kiszállítsák a garázsunk elé. Az online autókereskedelem nagyon jó úton halad, a fejlődés ütemét az új Z és később az Alfa generáció diktálja, ebből következően a gázra ténylegesen most fogunk lépni” – mondta Mózsa Ferenc, az autotveszek.hu IT-vezetője és társtulajdonosa.

A szakértő úgy véli, a teljesen online folyamat egyenlőre csak új gépkocsik esetén kivitelezhető. A használtautó-vásárlás folyamatában a személyes megtekintés és a szubjektív kép döntő a vásárlóknál, melyet online reprezentálni nehéz lenne. Mint mondta, idővel esetleg egy „fülünkként és szemünkként működő” minősített bevizsgálószerv beiktatásával elképzelhető lenne a használt autók teljesen online kereskedelme is, de ez még nagyon futurisztikusan hangzik.

Az iparág jelentős fejlődésének köszönhetően azonban néhány jövőbe mutató újdonságot már most is ki lehet próbálni.

„Portálunk első körben a közösségi rendszerekben már megszokott dolgoktól (chat, tetszik, kedvencek, hashtagelés stb.) egészen a hamarosan debütáló online szerződés előkészítésig mutatott be fejlesztéseket. Hamarosan teljesen automatizált online szerződéskötésre is lehetőség lesz nálunk, hiszen erre jogilag már lehetőség fog nyílni a jövőben” – tette hozzá Mózsa Ferenc.

Kiemelte, hogy új fejlesztésekkel készültek az autókereskedések számára. Ennek lényege, hogy nem kell egyesével, kézzel feltölteniük a meghirdetni kívánt gépjárműveket, hanem egy úgynevezett API-interfész segítségével teljesen automatikusan, emberi beavatkozás nélkül tudják kezelni a hirdetéseket. Az akár kereskedésenként több ezer autót is kezelni képes interfész mellett egy új, részletes statisztikamodult is készítettek, amely a hirdetések megtekintéseit analizálja és tárja a tulajdonosa elé több – akár grafikonos – nézetben is.

Akár ez is tetszhet A szerző további művei