Hasít az arcmaszk és a növényi joghurt

Csaknem 30 milliárd forint értékében vásároltunk termékeket 2016. decembere és 2017 novembere között az öt legnagyobb mértékű értékbeli növekedést mutató vegyiáru- és élelmiszer-kategóriából, a vegyi áruk között 108 százalékos értékbeli növekedéssel vezet az arcmaszk, míg az élelmiszerekből, 33 százalékos bővüléssel a növényi joghurt lett aranyérmes.

 Értékben feltörekvő vegyiáru-kategóriák

 Az értékben legjobban növekvő top öt kategória élén az arcmaszkok állnak, melyek értékben 750 millió forintos forgalmat generáltak 2016. decembere és 2017 novembere között az előző évi azonos időszakkal szemben, ami 108 százalékos növekedést jelent. Darabszámban is kiugró a kategória iránti kereslet, hiszen csaknem kétmillió darab fogyott belőlük, ez 66 százalékos növekedést takar.

Értékben 44 százalékos forgalomnövekedéssel a második helyre a kényelmi talpbetétek kapaszkodtak fel, melyekből egymilliárd forint értékben mintegy 850 ezer darab fogyott a vizsgált időszakban.

Kényelmi funkciókat nyújtó kategóriák is bekerültek a top 5-be: a harmadik helyen végzett a háztartási törlőkendő nagyjából kétmilliárdos forgalmával: értékben mintegy harmadával (31%) bővült, míg darabszámot tekintve 32 százalékkal több fogyott belőlük, csaknem négymillió csomag.

Értékben megugrott még a bútorápoló kendők iránti kereslet is: forgalma a negyedével (25%-kal) nőtt, így a vizsgált időszakban 15 millió forintos forgalmat tudhat magáénak a kategória. Értékben szintén 25 százalékkal bővült a vibrációs gyűrűk forgalma: 70 millió forint értékben harmincezer darab kelt el belőlük, ami ötödével több darabszámot jelent.

Aranyérmes a növényi joghurt

Top 5 értékben bővülő élelmiszer-kategória

Az aranyérmes növényi joghurtok kategóriájának 33 százalékos értékbeli bővülése és 200 millió forintos forgalma mögött leginkább a gyártói márkák által piacra dobott termékinnovációk állnak. A magyarok nagy kedvence a vegyes gyümölcsös, illetve a natúr ízvilágú növényi joghurt.

„Nagyot ment” a croissantkategória is: a csomagolt péksütemény értékben is kétszámjegyű (24%) növekedést generált, így forgalma megközelíti az ötmilliárd forintot 2016. decembere és 2017 novembere között. Harminchárommillió darab fogyott belőlük, és a kategória minden értékesítési csatornában bővült. Népszerűek a gyártói és a saját márkás termékek is; ízek tekintetében vezet a kakaós és a kakaós-vaníliás.

Ha már édes ízek: értékben a drazsé- és a darabcsoki-kategória bővült átlagon felül: 16 százalékos növekedést követően 12 milliárd forintos forgalmat bonyolított a vizsgált időszakban, ami 50 millió csomagot jelent.

A negyedik helyre egy alkoholos kategória került. A gin éves forgalma értékben 15 százalékkal nőtt, így eladása megközelíti a 800 millió forintot és a negyedmillió palackot.

A lista ötödik helyét a mélyhűtött pizza szerezte meg: hétmilliárd forintot meghaladó értékbeli teljesítménye mögött 15 százalékos bővülés áll. A vizsgált időszakban 17 millió darab fogyott belőle. A magyarok jellemzően hipermarketekben és diszkontokban vásárolnak mélyhűtött pizzát, a gyártói és kereskedelmi márkák egyaránt népszerűek.

„A magyarok jellemzően a hagyományos ízesítésű mélyhűtött pizza mellett teszik le a voksukat, így dominál a sonkás és szalámis feltétes pizza” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Emellett népszerűek a margherita és a négysajtos ízek is.”

Az élelmiszer címkével kapcsolatos tartalmainkat ezen a linken találja: élelmiszer

Call Now Button