Ezért hajlandóak vagyunk mélyebben a pénztárcánkba nyúlni

Az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont a háztartási gépek vásárlói számára a Media Markt felmérése alapján.

Az elektronikai cikkeket forgalmazó áruházlánc idén márciusi kutatásában a megkérdezettek 44 százaléka a háztartási gépek árát, 17 százaléka – főleg az idősebbek és a budapestiek – az energiahatékonyságot nevezték a legfontosabb a szempontnak vásárlási döntésüknél. A teljesítmény (10 százalék), a gyártó (9 százalék), a gépek mérete (6 százalék), színe és dizájnja (1–1 százalék) a következő szempontok.

Extra kiadás a takarékosságért

A válaszadók 85 százaléka az energiahatékonyság érdekében akár többletkiadást is vállalna, 62 százalékuk viszont 10 ezer forintnál nagyobb pluszkiadást nem tart reálisnak a takarékosabban működő készülékekért. Ennél többet azok közül is csak kevesen fizetnének, akik amúgy az energiabesorolást tekintik a legfőbb szempontnak.

A felmérés szerint a vásárlók 70 százaléka ismeri az energiahatékonysági kategóriákat.

A Media Markt reprezentatív – nem, korosztály, végzettség és lakóhelytípus szerinti – kutatása 2017 márciusában készült ezer 18–59 év közötti vásárló online kérdőíves megkérdezésével.

Fotó: Shutterstock