Erősebb karosszéria, nagyobb biztonság

A vadonatúj Kia Picanto sokat lépett előre minőségben és technológiai színvonalban

Megérkezett a vadonatúj Kia Picanto, és az új modell európai forgalmazása 2017 második negyedévében indul. A kisautó új lendületet és karaktert hoz a városi minik kategóriájába határozott vonalaival, új technikai megoldásaival és kényelmes utasterével.

A Picanto a Kia egyik legsikeresebb modellje világszerte és Európában is régóta népszerű. A vásárlói felmérések alapján a vevők többsége kedveli a most leköszönő sorozat fiatalos formáit, kedvező üzemeltetési költségeit, városban különösen előnyös kompakt méreteit és gazdag, kiváló ár-érték arányú felszereltségét. A 2011-ben bemutatott előző sorozatból eddig több mint 1,4 millió talált gazdára világszerte, több mint 300 000 itt Európában.

Az oldalvonalak és a finoman kidolgozott karosszériafelületek megnyújtják a Picantót Fotó: Kia
Megmaradt a tigrisorr

Az új Picanto vonalait a Kia koreai (Namyang) és frankfurti dizájnközpontja rajzolta. A cél egy innovatív, jó megjelenésű és látványos városi kisautó megalkotása volt. A tengelytáv 15 mm-rel hosszabb a korábbinál, most kereken 2400 mm-es, ugyanakkor az első túlnyúlás 25 mm-rel rövidebb mint volt.

A karosszéria vonalai kiemelik az immár jó ideje a Kia márkavédjegyévé vált tigrisorrhűtőmaszkot és az új fényszórókat, a függőleges vonalak pedig az autó „arcvonásait” teszik határozottabbakká. Az oldalvonalak és a finoman kidolgozott karosszériafelületek megnyújtják a Picantót, így az új modell jóval hosszabbnak tűnik elődjénél, miközben a valóságban nem nőtt: változatlanul 3595 mm-re nyújtózik mindössze. A vastag C-oszlopok a Kia formanyelvéhez tartoznak már jó ideje, itt jóval meredekebben állnak, mint az előző Picantón, ugyanakkor a hátsó túlnyúlás is 10 mm-rel hosszabb mint eddig volt.

A személyre szabhatóság a beltérben igazán feltűnő Fotó: Kia
Minőségi utastér

Az utastér anyagai és formái frissek, a kidolgozási minőség messze meghaladja a leköszönő modellét. A vízszintes vonalak a térérzetre is jótékonyan hatnak, és kiemelik a beltér, elődmodellénél valóban nagyobb méreteit. Az új vonalú műszerfalon friss elem a középkonzol 7 colos képátlójú „lebegő” központi érintőképernyője, ugyanakkor a legtöbb gomb és kapcsoló a korábbinál magasabbra, könnyebben elérhető helyre került, így jóval egyszerűbben kezelhetők. A személyre szabhatóság a beltérben igazán feltűnő: alapáron fekete vagy szürke szövetkárpitozás választható, ezek azonban ötféle színes csomaggal dohhatók fel, kontrasztos műbőr kárpitelemekkel és szintén kontrasztos, látványos díszvarrásokkal.

Csomagterének mérete – a korábbi 200-ról 255 literre nőtt – és használhatósága kiemelkedő a kategóriában Fotó: Kia
Praktikusabb elődjénél

Bár az új, kizárólag ötajtós karosszériával készülő Kia Picanto külméreteiben (3595x1595x1485 mm) nem nagyobb a korábbi modellnél, rakodóhelyeinek, csomagterének mérete – a korábbi 200-ról 255 literre nőtt – és használhatósága mégis kiemelkedő a kategóriában. Tengelytávja és hátsó túlnyúlása jelentősen hosszabb, mint volt, így utastere is tágasabb, bár első túlnyúlása 25 mm-t rövidült (most mindössze 675 mm), ami a városi használatot is jelentősen megkönnyíti. A műszerfal alsó vonala 15 mm-rel magasabban fut mint korábban, így az elöl ülők térdének sokkal több tér jut, mint eddig. Az első ülések közötti könyöktámasz 55 mm-es úton előre-hátra tologatható (ez újdonság a kategóriában), az alatta lévő rekeszben pedig kényelmesen elfér egy egyliteres palack vagy egy napszemüvegtartó is.

Az 1,25 literes motorhoz négyfokozatú automata sebességváltó választható Fotó: Kia
Háromféle motor hajtja

Az új Picanto háromféle benzinmotorral lesz kapható. Ezek közül kettő – a szívócső-befecskendezéses 1,0 literes háromhengeres és az ugyanilyen szerkezetű 1,25 literes négyhengeres – az elődmodellből érkezett, de több részletüket is jelentősen átdolgozták.A harmadik típus pedig a Kia más modelljeiben már sikeres, közvetlen befecskendezéses, turbós 1,0 literes háromhengeres T-GDI motor. Minden erőforráshoz ötfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó csatlakozik alapáron, a startstoprendszer (ISG) bizonyos hajtásláncokhoz elérhető, az 1,25 literes motorhoz négyfokozatú automata sebességváltó választható.

A menetstabilizáló elektronika (VSC) és a keréknyomást figyelő rendszer szintén alapáras minden felszereltségi szinten Fotó: Kia
Biztonság

Az új Picanto kategóriája legbiztonságosabb autója, részben azért is, mert karosszériájához a korábbinál kétszer (22 helyett 44 százaléknyi) több nagy szakítószilárdságú mikroötvözött acélelemet használnak fel. Alapfelszerelés a hat légzsák (első, oldal- és függönylégzsákok), és vezetői térdlégzsák is rendelhető. A menetstabilizáló elektronika (VSC) és a keréknyomást figyelő rendszer szintén alapáras minden felszereltségi szinten. Az extralistán automatikus vészfékrendszer (AEB) is szerepel.

Az új Picanto európai értékesítése 2017 második negyedévében indul, és természetesen minden modellre érvényes a Kia egyedülálló 7 éves vagy 150000 kilométeres teljes körű garanciája.

Akár ez is tetszhet A szerző további művei