böngészés Tag

turizmus

Utazásunk idején nyitva lesz még a szálláshely, ahova befizettük a nyaralásunkat?

A bizonytalanság a turizmus területére is begyűrűzött, sorra zárnak be a szállodák és más vendéglátóhelyek. Nem tudhatjuk, hogy ha ma befizetjük akár csak néhány hétre előre a szállásunkat, valóban lesz-e lehetőségünk élvezni a pihenést, vagy addigra bezár és futhatunk a pénzünk után. Hogy ez ne fordulhasson elő, arra legnagyobb biztosítékot a szállodáktól független, kisebb apartmanok jelentik, amelyeket kevésbé sújtanak az egekbe szökött rezsiköltségek.

Nem csillapodik a magyarok utazási vágya

Az ukrajnai háború, az egész Európát sújtó infláció és a koronavírus-járvány külön-külön és egyben sem tartja vissza a magyarok többségét attól, hogy utazzanak. Zsebők Tamás, a 2021-ben az év utazási irodájának választott Zseppelin Utazási Iroda irodavezetője közölte, a belföldi és külföldi turizmus egyaránt olyan kiemelkedő számokat produkál idén nyáron, ami még a szakértőket is meglepte. Mint mondta, a szeptemberre, októberre és novemberre szervezett utakra tízszer akkora az érdeklődés, mint tavaly ilyenkor volt.

A Pelješac híd új turisztikai attrakció

„Az újonnan átadott Pelješac híd amellett, hogy lehetővé teszi a Horvátország déli részébe irányuló és onnan induló közúti összeköttetést, önálló turisztikai attrakcióként is hatalmas figyelmet kap a külföldi sajtóorgánumok részéről is, hozzájárul országunk turisztikai népszerűsítéséhez, s várhatóan tovább élénkíti majd a turisztikai keresletet a déli régióban” – jelentette ki Kristjan Staničić, a Horvát Idegenforgalmi Közösség igazgatója.

Belföldi nyaralás K & H SZÉP-kártyával

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP-kártyahasználatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az év első hónapjainak többszörösét is elérheti a SZÉP-kártyás fizetések értéke. A belföldi kikapcsolódást segítheti, hogy idén több ezer új K & H SZÉP-kártyaelfogadó hely és több mint 200 új település csatlakozott a programhoz, így már összességében közel 40 000 helyszínen és az ország több mint…

Sikeres nyári szezont zárt a belföldi turizmus

Fellendült a hazai vendéglátó- és szálláshelyek forgalma. A 2020-as évhez képest jóval többen indultak útnak az idei nyári szezonban. Klemm Balázs, a magyarországi és székelyföldi szállodákat üzemeltető cégcsoport, a Hotel & More Group vezérigazgatója beszélt a 2020-as és a 2021-es turisztikai nyári idényről és a szektor jövőbeli kilátásairól.

A belföldi turizmus legerősebb időszaka jöhet Magyarországon

A válaszadók 71,7%-a tervez utazni 2021-ben a TÁRKI és az Everguest felmérése szerint. Háromból két ember belföldön szeretne kikapcsolódni idén: sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest. Belán Miklós, az Everguest turisztikai tanácsadócég ügyvezető igazgatójának számításai szerint akár 1 millió magyar utazhat a fővárosba, ha több kulturális programmal és jó ár-érték aránnyal várják őket. Az itthon elköltött megtakarítások pedig nemcsak a turizmusnak, de a gazdaság újraindításának…

Budapest újranyit! online konferencia

Budapest újranyit! címmel rendez nagyszabású szakmai konferenciát a Budapest Brand nZrt. április 27-én 9–12 óra között. A rendezvény célja átfogó képet adni arról, hogy az egyes szakterületek miként készülnek Budapest turizmusának újraindítására.

Újra Eger címmel indul fotó- és videópályázat

Újra Eger címmel fotó- és videópályázatot hirdet a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint az Eger Városi Turisztikai Nonprofit Kft. azzal a céllal, hogy helyi lakosokkal és korábbi látogatókkal együttműködve indítsa újra Eger turizmusát.

Létrejött a főváros új turisztikai és marketingszervezete

Budapest Brand néven működik tovább a főváros hivatalos turisztikai, kulturális és marketingszervezete. A BVA (Budapesti Városarculati Nonprofit Kft.) és a BFTK (Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ) egyesülésével létrejövő Budapest Brand Nonprofit Zrt. egyszerre alakítja a város márka- és turizmusstratégiáját, felel a kulturális tartalom előállításáért és a fesztiválok, vásárok szervezéséért a jövőben. 

A turizmus világnapja

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara 2011. szeptember 27-én ünnepelte először a turizmus világnapját. Az idei rendkívüli, a világ turizmusát visszavető évben a turisztikai esemény 10. kiadását mindenképpen megünnepelik, természetesen a biztonsági előírások betartásával.