Adventkor minden Coca-Cola-kupak egy tál ételt érhet

Közös jótékonysági kampányt indít a Coca-Cola, a Magyar Vöröskereszt és a Street Kitchen

Sokaknak nincs rá módjuk, hogy szeretteik körében egy kiadós ételhez jussanak, még ünnepekkor sem. A Coca-Cola jótékonysági kampányában ezért arra buzdítja fogyasztóit, hogy segítsenek ételt adományozni a rászorulóknak az ünnepek alatt és utána is. A családi kiszerelésű Coca-Cola-palackok kupakja egy tál ételt érhet, így segítve a rászorulóknak a Magyar Vöröskereszttel, a Street Kitchennel és a fogyasztókkal együttműködve.

„Az ember nem gondolkodhat, nem szerethet, nem alhat jól, ha nem evett jól” – tartotta Virginia Woolf angol írónő, és így gondolja ezt a Coca-Cola is. Az adventi időszakban ezért minden fogyasztóját arra buzdítja, hogy segítsenek ételt adományozni a rászorulóknak. Ehhez nem kell mást tenniük, mint egy, a promócióban részt vevő Coca-Cola-palack kupakjában található kódot feltölteni a szerezzoromet.hu weboldalra, és ezzel egy tál ételt, élelmiszercsomagot adományozhatnak egy rászoruló számára. Ez az összefogás lehetővé teszi, hogy azok, akiknek nemcsak ételből, de talán örömből is kevesebb jut, terített asztalhoz ülhessenek, az ünnepi hangulatból ők is részesüljenek.

Aki feltölti a termékkódot, az egy titkos Street Kitchen-receptet kap, melyhez sehol máshol nem lehet hozzájutni. „Hiszünk benne, hogy jó kajával és egy kis szeretettel iszonyatos örömet lehet okozni bárkinek, ezért csatlakoztunk a kezdeményezéshez” – mondta el Fördős Zé, a Street Kitchen alapítója.

Talán ünnepekkor érzi át mindenki leginkább, hogy milyen biztonságot ad a teli has, a szerettei körében elköltött étel és a tudat, hogy mások mellette állnak. Ám mindez természetesen máskor, a mindennapokban is sokat számít. „A Coca-Colának nagyon fontos, hogy segítsen a rászorulóknak – a hajléktalanoknak, az átmeneti otthonban élőknek vagy a nagycsaládosoknak –, hogy a meghitt pillanatokat együtt töltsék el meleg étel mellett. Nem csak karácsonykor, hanem az egész év során” – mondta Szűcs Judit, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője.

„Ez a kampány lehetőséget biztosít arra, hogy ne csak karácsonykor, hanem az azt követő időszakban, januárban, februárban is – amikor hagyományosan csökken az adakozó kedv –tudjunk segíteni élelmiszercsomagokkal. Ezzel a támogatással hosszabb ideig és nagyobb volumenben tudunk segíteni országszerte” – tette hozzá Nagy Gábor, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.

Az adományokat többféle módon használják majd fel: az ételosztások mellett a Magyar Vöröskereszt által működtetett családok átmeneti otthonában a megtakarítási programhoz is hozzájárul, melynek célja, hogy minél hamarabb önálló életet tudjanak kezdeni az ide bekerülő családok.

Az adománygyűjtés kampányvideója: