A szépség kortalan

Kiderült, miért nem öregednek a francia nők

Talán a világon egyedülállóként, de a francia nők több évvel is fiatalabbnak tűnhetnek a koruknál. De mi a titkuk, amivel sikerül megőrizniük a fiatalságukat?

Az öregedés – noha ezt sokan szeretnék elkerülni – elkerülhetetlen velejárója az életnek. Persze lehet ezt a folyamatot késleltetni, többek között azzal, hogy jobban odafigyelünk az egészségünkre, arra, hogy mit eszünk, milyen környezetben élünk. Ha ez sikerül, akkor akár évekkel is meghosszabbíthatjuk fiatalságunkat. Ahogy azt a francia hölgyek esetében számos kutatás megfigyelte.

Egy jól kiválasztott napszemüveg megvédi a szemünket a káros hatásoktól Fotó: Shutterstock

A megfelelő napszemüveg

A szem nemcsak a lélek tükre, hanem az egészségünké is. Ahogy öregszünk, a látásunk is romlik. Gyakori szembetegségek az idősebb korosztály körében a szürke hályog, aminek kialakulásában komoly szerepet játszik a nap. A megfelelő napszemüveg remekül védi a szemünket a káros sugaraktól. Vásárlásnál ügyeljünk arra, hogy a keret körülhatárolja a szemet. A lencse anyaga védi a szemet a káros ultraibolya sugaraktól, így nagyon fontos, hogy mindig rajta legyen a CE-jelölés a lencsén.

Egy pohár bor segíti a jó vérkeringést Fotó: Shutterstock

Csodatevő bor

Az alkohol és az élettartam között szoros az összefüggés, ám ha valaki például egy sommelierként, azaz borszakértőként szereti a bort és tudja is, hogyan érdemes meginni azt, akár meg is hosszabbíthatja az életét, fiatalosságát. Élvezzük ki az ital ízét, ne legyünk mohók. Minél lassabban ürül ki az üveg, annál lassabban emelkedik a véralkoholszint. Tanuljuk meg élvezni és lassan kortyolgatni az italokat!

Rendszeresen takarítsuk a hűtőt Fotó: Shutterstock

Frissítsük a hűtőnket!

Hűtő nélkül elképzelhetetlen lenne a konyha, ez egy fontos része az életünknek. Azonban ahogy öregszünk, számos olyan élelmiszert halmozunk fel benne, amelyet nem eszünk meg, és így a hűtőnk előbb-utóbb igazi baktériumteleppé válik. Éppen ezért takarítsuk rendszeresen a hűtőnket, lehetőleg havonta kétszer. Ehhez nincs másra szükségünk, mint egy szivacsra és némi ecetre.

A fokhagyma nagyon egészséges, és gátolja a sejtek öregedését Fotó: Shutterstock

Együnk fokhagymát!

A fokhagyma a francia konyha fontos alapanyaga, de nem csak remek íze miatt. Gazdag antioxidánsokban, gyakorlatilag egy pajzs a szabadgyökök ellen, melyek a sejtek lélegzése során termelt végtermékek, melyek oxidálják a sejteket, felgyorsítva azok öregedését. Ennek megakadályozásában segít többek között a fokhagyma is. Nyersen fogyasztva védelmet nyújt a szív- és érrendszeri betegségek ellen, védi az emésztőszervrendszert.

Egy szép dekoltázsért tenni is kell Fotó: Shutterstock

Ápolja a dekoltázsát!

A dekoltázst nemcsak a férfiak örömére ápolhatjuk, hanem a bőrünk fiatalos állapota végett is. Mivel ezen a területen kevesebb a faggyúmirigy, a bőr hamarabb kiszáradhat. Ezért ha meg akarjuk akadályozni a bőrünk öregedését, érdemes több időt szentelni a dekoltázs ápolására is, amely 3 lépésből áll: hidratálás, hámlasztás és védelem.

A sport jót tesz az ízületeknek Fotó: Shutterstock

Sportoljon!

A sport idős korban megakadályozza az időskori csontritkulást, csonttömegvesztést. Főleg a vízi sportok ajánlottak, mert az úszás és a vízi torna nem csak a csontoknak, de az ízületeknek és az izomzatnak is jót tesznek! Emellett segítik a szív munkáját és a hátfájdalmak ellen is remek megoldásként szolgálnak!

Válassza ki a tökéletes párnát!

A lágy szövetek az idő előrehaladtával sérülékenyebbé válnak, ezért nagyobb odafigyelést igényelnek. Egészen egyszerű változtatásokkal is segíthetjük testünk munkáját, például a megfelelő párna beszerzésével. Aki az oldalán alszik, annak egy vastagabb párna ajánlott, mivel így a nyaki csigolyák megkapják a megfelelő tartást. Amennyiben a hátunkon szeretünk pihenni, érdemes egy kisebb, vékonyabb párnát beszerezni, amelyhez jobban igazodik a gerincünk. Ahogy múlnak az évek, úgy válik még fontosabbá a megfelelő pihenés, ugyanis a test nehezebben regenerálódik.

 

Akár ez is tetszhet A szerző további művei