3×5 tipp az érzelmileg intelligens vállalati kultúráért

Mutogathatunk az Y generációra, de a mai cégvezetők jobban teszik, ha elfogadják: meg kell változtatni a vállalatvezetési stratégiákat! – vallja Kósa Erika, a Kósa Erika Akadémia és az EQ Sexy-mozgalom alapítója. Az üzletasszony szerint időszerűvé vált, hogy cégünk sikere érdekében újra átgondoljuk vállalati kultúránkat, és a berögződött modelleken változtassunk. Mindennek kulcsa pedig tetteink tudatosítása és az érzelmi intelligencia.

A vállalati kultúrát alapvetően a gazdasági és társadalmi környezet befolyásolja. A vállalati kultúra működését azonban a vállalat vezetése és a vállalatban dolgozó munkatársak hozzáállása, magatartása és gondolkodásmódja határozza meg. A XXI. században azok a cégek tudnak tartós versenyelőnyt szerezni és megtartani, akik a szaktudáson túl figyelmet fordítanak a munkatársaik érzelmi intelligenciájának fejlesztésére. A munkaerőhiány és a magas fluktuáció elkerülése érdekében az alapok újragondolása hasznos segítséget nyújthat a problémák megoldására. Íme 3×5 tipp vezetőknek Kósa Erikától, hogy a vállalati kultúra jobban működjön!

Fektessük le az alapokat!

Mindegy, milyen területen dolgozunk, szükségünk van a kollégáink 100%-os támogatására. Ezért segítsük őket, hogy önmaguk maradhassanak a cégen kívül és a vállalaton belül is.

  1. Tudjuk, hogy mi a vállalat jövőképe, rövid és hosszú távú célja!
  2. Gondoljuk át, hogy a vállalat és az alkalmazottak értékei illeszkednek-e egymáshoz!
  3. Tudjuk meg, hogy mi motiválja és inspirálja kollégáinkat az eredményességre!
  4. Igyekezzünk segíteni, hogy munkatársaink megteremthessék a munka és a család egyensúlyát!
  5. Motiváljunk mindenkit, hogy az „én” helyett a „mi” legyen a fókuszban!

Határozzuk meg a legfőbb csapaton belüli értékeket!

Annak, aki csapatban dolgozik, muszáj figyelnie rá, hogy milyen a csoportdinamika. Tartsuk szem előtt a legfontosabb értékeket, amelyek hajtóelemként működnek:

– bizalom,

– tisztelet,

– empátia,

– nyitottság és érdeklődés,

– elismerés.

Figyeljünk a tudatos kommunikációra!

A kommunikáció mindennek az alapja. A jó alapokon fekvő asszertív kommunikáció megoldást nyújthat számos problémára, ezáltal hatékonyabb munkavégzést és tartós sikereket érhetünk el.

  1. Legyen stratégiánk a különböző konfliktusok kommunikációs kezelésére!
  2. Ne szakítsuk meg a brainstormingot, adjunk teret a jó és rossz ötleteknek egyaránt!
  3. Mutassunk példát kollegáinknak azzal, hogy megosztjuk velük tudásunkat és véleményünket!
  4. A visszajelzések, feedbackek alkalmával használjuk az építő kritikát!
  5. Alakítsuk ki a csapaton belüli kommunikáció hierarchiáját!

Akár ez is tetszhet A szerző további művei