Egy finom kávé vonzza a vendégeket

Óriási kihívást jelent napjainkban a vendéglátásban a szakképzett, tapasztalt és motivált munkaerő megtalálása és megtartása: egy elkötelezett pincér, sommelier, barista igazi kincs, miközben az ételek, italok és a szolgáltatás minőségében is a maximumot kell nyújtania az éttermeknek.

Egy jó fogás azonban már nem elég, hogy megtartson egy vendégkört, szükséges hozzá a figyelmes kiszolgálás, és sok más mellett bizony a finom kávé is. Az étterembe járó vendégek négyötödénél már egyértelmű elvárás a jó minőségű kávé, ami a vendégek étteremválasztását is befolyásolhatja. Épp ezért fontos, hogy a vendéglátók milyen kávét és élményt adnak a vendégeknek.

Hazánkban évente majdnem 5 milliárd csésze kávé fogy. Ebből több mint 1 milliárdot a háztartásokon kívül, tehát úton a munkába, az irodában, ebéd vagy vacsora közben vagy a munkanap végi lazításkor fogyasztunk el. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik csészét valahol a városban isszuk meg, ami óriási lehetőség a vendéglátó egységek számára.

Sokat hallani arról, hogy az elmúlt pár évben egyfajta gasztroforradalom futott végig az országon. A legtöbb olyan étterem, amelyik kimagasló ételeket kínál, ma már kifogástalan borlappal is csábít. Az éttermek a boron kívül mindinkább a széles választékú, gazdag kávémenü fejlesztésével is megkülönböztethetik magukat a versenytársaktól.

„Egy nemrég készített kutatásunk mutatja, hogy a kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége több mint 80 százaléka keresi a jó minőségű kávét, ötödükkel pedig már az is előfordult, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. A jó éttermek erős márkaépítésbe kezdtek, az ételek mellett egy komoly borlap és egy sommelier is jó differenciáló erő lehet. Mi azt szeretnénk elérni, hogy a minőségi kávékínálat egy ugyanilyen megkülönböztető faktor legyen” – mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso hazai ügyvezetője.

Sárközi Ákos

Sárközi Ákos, a Borkonyha Michelin-csillagos séfje is azt tapasztalja, hogy a minőségi kávékat egyre nagyobb figyelem övezi: szerinte ahol jobb éttermek nyílnak, a szakmában elismert, minőségre összpontosító séfekkel, ott egyre gyakrabban sommelier-kkel és baristákkal is találkozhatunk. A mesterszakács úgy fogalmazott: „Szerintem kijelenthetjük, hogy ahol a kávé nem jó, ott az étel sem lesz az. Pedig ma már igazán nem nehéz megbízható minőségű kávét csinálni” – tette hozzá a séf.

Szabadidővel kapcsolatos cikkeinket ezen a linken találja: szabadidő

Akár ez is tetszhet A szerző további művei